PRELEGENCI

Allan Starski

Keynote Speaker

Polski scenograf, który cieszy się niesłabnącym uznaniem w Polsce i za granicami kraju. Jest laureatem wielu prestiżowych nagród, wśród których najważniejszą jest nagroda Amerykańskiej Akademii za scenografię do filmu w reżyserii Stevena Spielberga Lista Schindlera. Realizacja Starskiego do filmu Pianista zyskała uznanie w postaci francuskiej nagrody filmowej – Cezara oraz polskiej nagrody – Orła. Orłem uhonorowano również projekt scenografii Starskiego do filmu Andrzeja Wajdy Pan Tadeusz i scenografie do filmu “Pokłosie” w reżyserii Władysława Pasikowskiego.

Współpracował z wieloma reżyserami polskimi i światowymi, Agnieszką Holland, Krzysztof Kieślowski, Peter Webber. Stijn Coninx. W środowisku filmowym Starski uchodzi za specjalistę w dziedzinie scenografii XIX-wiecznej oraz ilustrującej czasy II wojny światowej i Holocaustu. W ostatnich latach projektował scenografie do filmu The Cut w rez. Fatih Akim i filmu The Coldest Gamę z Billem Pulmanem w roli głównej

Allan Starski jest również autorem scenografii do sztuk scenicznych i telewizyjnych. Do najsłynniejszych jego realizacji należą nagrodzone na Festiwalu Polskiej Twórczości Telewizyjnej projekty do spektaklu telewizyjnego Wujaszek Wania w reżyserii Aleksandra Bardiniego, Czarownice z Salem w rez. Zygmunta Hubnera czy do wystawianego przez Teatr Powszechny w Warszawie, przedstawienia Rozmowy z katem w reżyserii Andrzeja Wajdy. Starski był także autorem scenografii, stanowiącej oprawę uroczystości Europejskiej Akademii Filmowej w 2006 roku.

Laureat Platynowych Lwów za całokształt twórczości na Festiwalu Filmowym Fabularnych w roku 2023.

W ostatnich latach Allan Starski prowadzi międzynarodowe warsztaty filmowe i Master Classes dotyczące scenografii filmowej. Jest autorem książki “Scenografia” cenionej wśród adeptów zawodów filmowych.

Jędrzej Sabliński

DI FACTORY

Współwłaściciel i CEO firmy DI FACTORY, z branżą filmową związany jest od 1993 roku, gdy został dyrektorem sprzedaży produktów filmowych Eastman Kodak w Polsce. Przeprowadził wiele projektów, które pozwoliły rozwinąć infrastrukturę filmową w kraju m.in. monitoring laboratoriów filmowych czy instalacje najwyższej klasy telekin i kamery dźwiękowej do zapisu dźwięku optycznego. W latach 2000-2012 pełnił funkcję Managing Director domu postprodukcyjnego The Chimney Pot Warszawa. Zainicjował rozwój usług cyfrowej obróbki obrazu: w 2005 roku wprowadził na polski rynek proces Digital Intermediate i cyfrową korekcję barwną na ekranie kinowym, a w 2007 roku rozpoczął w ramach projektu KINO RP proces cyfrowej rekonstrukcji filmów do kina i TV. Od 2013 roku jest współwłaścicielem i szefem firmy postprodukcyjnej DI Factory, która wykonała postprodukcję ponad 300 filmów fabularnych – w tym 6 nominowanych do Oscara („The Zone of Interest”,„IO”, „Zimna wojna”, „Ida”, „Twój Vincent” i „Boże Ciało”).

Jędrzej Sabliński prezentował swoje osiągnięcia na licznych sympozjach i seminariach m.in. na New York University w Nowym Jorku, na IBC w Amsterdamie, w Stuttgarcie na FMX i w Paryżu, na IDIFF – europejskim sympozjum postprodukcji. Wykładał także w łódzkiej PWSFTviT.

Jest również dyrektorem PIQL Polska (firmy zajmującej się nowoczesną archiwizacją wieczystą) oraz liderem inicjatywy Polish Cinema Classics, która aktywnie promuje za granicą polską klasykę kina po rekonstrukcji cyfrowej. Jędrzej Sabliński był także inicjatorem i szefem projektu “Martin Scorsese Presents: Masterpieces of Polish Cinema”, wydawcą albumu antologii filmowej „HAS” oraz współorganizatorem retrospektywy filmów W. J. Hasa w Lincoln Center w Nowym Yorku, która odbyła się w marcu 2024 r.

 Od lat jest zaangażowany w postprodukcję czołowych polskich tytułów, które uczestniczą w najlepszych festiwalach na świecie – Berlin, Cannes i Wenecja czy Toronto.

dr Dominika Kaczorowska-Spychalska, prof. UŁ

Uniwersytet Łódzki

Dyrektor Centrum Inteligentnych Technologii na Wydziale Zarządzania UŁ, członek Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji w Ministerstwie Cyfryzacji i Sekcji Edukacji Cyfrowej Komitetu Informatyki PAN. Pasjonuje ją wpływ AI/GenAI na zachowania człowieka, w tym w szczególności konsumenta oraz zakres i charakter interakcji między nimi. Fascynują ją także nowe modele edukacji w świecie cyfrowym, zwłaszcza w kontekście wykorzystania narzędzi generatywnej AI (GenAI) w procesach dydaktycznych i naukowo-badawczych. Była w grupie specjalistów zaangażowanych w prace nad przygotowaniem „Założeń do strategii AI w Polsce”, a w 2020 roku znalazła się wśród laureatek rankingu Perspektyw Top 15 Women in 5G. Dąży do intensyfikacji współpracy między światem naukowo-badawczym a jego otoczeniem społeczno-gospodarczym na rynku krajowym i międzynarodowym, za co otrzymała nagrodę Ministra Nauki i Edukacji.

Sebastian Kondracki

SpeakLeash

Ekspert ds. transformacji cyfrowej z naciskiem na innowacje i sztuczną inteligencję (AI). Chief Innovation Officer w firmie Deviniti. Autor książki „Python i AI dla e-commerce”, bada wpływ „otwartości” (open science, open data, open source) na kreatywność i innowacyjność. Specjalizuje się w dużych modelach językowych (LLM) i generatywnych systemach AI w biznesie. Lider grupy badawczej ds. AI w SoDA oraz współtwórca projektu SpeakLeash, będącego zestawem narzędzi do budowy największego w Polsce zbioru danych wysokiej jakości (>1TB) i tworzenia dużego modelu językowego. Jeden z twórców Bielika 7B (wersja 1.0) oraz 11B (wersja 2.1) kompaktowego LLM trenowanego na danych polskich (zarówno model bazowy, jak i instrukcyjny). Autor licznych raportów branżowych, w tym „Otwarte dane a sztuczna inteligencja” (GRAI) i „Artificial Intelligence SumUp for Business 2022”. Według Linkedin ”Top Artificial Intelligence (AI) Voice”. Ekspert w hiper-automatyzacji, przetwarzaniu języka naturalnego (NLP), generowaniu języka naturalnego (NLG) oraz zastosowaniu GenAI w biznesie. Specjalizuje się również w inteligencji kolaboratywnej, współpracy zespołów ludzi i AI, testowaniu pomysłów biznesowych, lean startup i zarządzaniu projektami eksploracyjnymi. Wykłada na studiach podyplomowych w Akademii Leona Koźmińskiego oraz Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu.

Marek Miller

Google

Strategic Partner Manager, Google, odpowiedzialny za rynki Polski i krajów bałtyckich. Ekspert polskiego i światowego rynku mediów, związany z nim od dwóch dekad. Pracował z największymi wydawcami w Polsce i na świecie. Wcześniej konsultant, wieloletni współpracownik globalnych organizacji mediowych takich jak INMA, GEN i WAN-IFRA oraz polskiego ZKDP i PBC. W latach 2019-2020 jako Teaching Fellow programu Google News Lab przeszkolił ponad 4 tys. dziennikarzy i studentów dziennikarstwa w 15 krajach Europy Środkowo-Wschodniej z tematów dziennikarstwa i technologii. Stypendysta programu Coaching and Leadership organizowanego w Instytucie Poyntera na Florydzie.

Tomasz Wijata

Bu Composite

Polski innowator, pasjonat nowoczesnych technologii materiałowych oraz inżynier.
Współtwórca start-up’u Bu Composite. Twórca działów R&D w dziedzinie materiałów
kompozytowych z branży stoczniowej w Skandynawii i Azji. Współautor zgłoszeń
patentowych z dziedziny nowoczesnych materiałów kompozytowych oraz rozwiązań
technologicznych. Doktorant na Politechnice Łódzkiej. W latach 2015-2021 związany z konsorcjum norwesko-chińskim – inżynier konstruktor ponad 30 projektów katamaranów, twórca działu R&D, team leader, technolog. W latach 2018-2021 współzałożyciel fundacji wspomagającej przemysł i uczelnie wyższe w pozyskiwaniu finansowania oraz wprowadzaniu nowych wdrożeń.
Od końca 2021 roku – własna działalność inżyniersko-konsultacyjna przy projektach
związanych z materiałami kompozytowymi na całym świecie.

dr Adam Broncel

Biomed Venture Capital

Współzałożyciel oraz były Partner Generalny i Członek Komitetu Inwestycyjnego w funduszu Biomed Venture Capital. Z powodzeniem przeniósł kilka izraelskich startupów medycznych do Polski. Współzałożyciel oraz pełniący rolę Dyrektora Medycznego w startupie Cogniguard, który opracował pierwsze w historii klinicznie potwierdzone rozwiązanie do leczenia wczesnej postaci choroby Alzheimera. Jest absolwentem Uniwersytetu Medycznego w Łodzi oraz studiów podyplomowych na Uniwersytecie w Berkeley.

Arkadiusz Jadczak

Przedsiębiorca i konsultant technologiczny z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w usługach finansowych i innowacjach. Jego kariera obejmuje tradycyjną bankowość, bankowość cyfrową oraz najnowocześniejsze technologie FinTech i blockchain. Współtworzył platformę Cirrus (dawniej: OmniBank) – rozwiązanie nowej generacji dla cyfrowych usług finansowych. Współzałożyciel Monethero, platformy finansowania społecznościowego dla handlu elektronicznego opartej na blockchain (private DLT). Zaangażowanie Arkadiusza w rozwój sektora FinTech wykracza poza jego przedsięwzięcia biznesowe. Jest współzałożycielem Fundacji FinTech Central Poland i odegrał kluczową rolę w uruchomieniu programu studiów podyplomowych FinTech przy Uniwersytecie Łódzkim. Entuzjasta metody Lean Startup, zwinnych metodyk wytwarzania oprogramowania. Prywatnie ojciec trójki dzieci.

Tomasz Bartosiak

Brandformers

Ekspert w obszarze strategii marketingowej i innowacjach z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym.

Jest współwłaścicielem agencji marketingowych pod makrą Brandformers i startupów technologicznych z obszaru Med. Tech. Obecnie koncentruje się na rozwoju projektów wykorzystujących sztuczną Inteligencję w diagnostyce obrazowej w dziedzinie wczesnego wykrywania Wrodzonych Wad Serca, rozwijając projekt Prometcheus Med Tech.AI.  Główny obszar wyzwań to doradztwo strategiczne w obszarze marketingu, finansowania i pozyskiwania partnerów dla rozwoju technologii.

Zdobywał doświadczenie prowadząc projekty w sektorze publicznym oraz prywatnym.  Najwięksi klienci należą do branży FMCG, farmaceutycznej i medycznej. Doświadczenie w wielu branżach, daje unikalny zestaw kompetencji i zebranych doświadczeń.

Ważnym elementem przestrzeni zawodowe j jest budowa sieci networkingu i pogłębianie trwałych relacji opartych na profesjonalizmie i zaufaniu. Skoncentrowany na realizacji celów.  Potrafi budować efektywne zespoły. Najlepiej odnajduję się jako organizator tworząc nowe projekty.

Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego – Wydział Prawa i Administracji oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie o profilu marketingu i strategii marketingowych. Ukończył studia podyplomowe w Akademii Leona Koźmińskiego, specjalizując się w obszarze digital health i tworzeniu innowacyjnych produktów cyfrowych. Ukończył kursy z obszaru zarzadzania projektami B+R.

Marta Szymanowska

Dyrektor operacyjna w startupie zajmującym się robotyką medyczną oraz prezeska firmy technologicznej z branży zrównoważonego rozwoju. Posiada doświadczenie w rozwoju biznesu (Forbes 25 under 25), marketingu i projektowaniu doświadczeń klientów. Zawsze stara się budować firmy na fundamencie 50% biznesu i 50% pozytywnego wpływu społecznego.

Łukasz Tomala

TP Machines

TP Machines jest producentem maszyn konfekcjonujących m. in. linii dozujących, etykietujących, zakręcających, zrobotyzowanych systemów do automatyzacji procesów produkcyjnych w branży kosmetycznej, spożywczej, chemicznej oraz farmaceutycznej. Dla naszych klientów dostarczamy zarówno pojedyncze maszyny, jak i kompletne linie konfekcjonujące. Jako jedyni w Polsce braliśmy udział przy akceleracji technologii 5G wraz z Łódzką Strefą Ekonomiczną.

dr inż. Maciej Karczewski

WindTAK

Prezes zarządu i założyciel WindTAK sp. z o.o. W latach 2001-2010 kierował pracami i zespołami B+R w międzynarodowych korporacjach. Jest jednym z twórców śmigła lotniczego do najszybszego prototypu śmigłowca X^3 (ang. „X cubed”) firmy Airbus Helicopters oraz współtwórcą polskiej okanałowanej turbiny wiatrowej o mocy 2kW. Współpracował z działem rozwoju PSA Peugeot Citroen nad konceptem aerodynamicznie zoptymalizowanej opony do nowej wersji Peugeot 207.
Od 2011 związany z energetyką wiatrową. W charakterze obserwatora brał udział w pracach Międzynarodowej Agencji ds. Energii (ang. International Energy Agency Wind Technology Platform) w ramach zadań 27 i 41, związanych ze źródeł energetyki wiatrowej. Grupa m.in. pracowała nad rewizją do normy wiatrowej IEC 61400. We współpracy z niemieckim instytutem ds. morskiej energetyki wiatrowej, Fraunhofer Institute for Wind Energy Systems (IWES Fraunhofer), opracował autorskie modele obliczeniowe szacujące długoterminowy koszt eksploatacji morskich farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim.
Od 2018 roku prowadzi spółkę technologiczną WindTAK, która jest producentem rozwiązań dla branży energetyki wiatrowej, w tym urządzeń IoT, gateway oraz stacji meteo współpracujących z siecią 5G oraz chmurą obliczeniową gdzie stosowane jest rozwiązanie digital twin pojedynczej turbiny. Firma oferuje swoje produkty dla klientów w Polsce i Kanadzie poprzez swój oddział na Wyspie Księcia Edwarda, prowincji zlokalizowanej na wschodnim wybrzeżu Oceanu Atlantyckiego. Obecnie prowadzona przez niego firma koncentruje się na klientach posiadających multi-megawatowe turbiny wiatrowe na lądzie podnosząc ich efektywność energetyczną.

dr Marek Gajewski

Reem Ventures

Doświadczony przedsiębiorca i inwestor technologiczny, obecnie pełni funkcję Dyrektora Zarządzającego w Reem Ventures. Jest także współzałożycielem Poland Biomed Ventures. Wcześniej Marek zajmował m.in. stanowisko CEO w Summit Technology, firmie opracowującej nowoczesne rozwiązania dla pacjentów z bezdechem sennym, a także pełnił rolę Dyrektora Generalnego w Hackeru Polska, globalnym liderze w dziedzinie kształcenia kadr z zakresu cyberbezpieczeństwa.

Michał Domański

Z pasją do udostępniania technologii, edukuje osoby nietechniczne na temat jej zastosowań biznesowych. Koncentrując się na tworzeniu wartościowych relacji, promuje etyczny i inkluzywny networking, szczególnie wspierając introwertyków oraz osoby mające trudności w interakcjach społecznych. Jako konsultant pomaga przedsiębiorcom i zespołom budować trwałe relacje zarówno w kontekście sprzedaży rynkowej, jak i konferencji.

Monika Borowiecka

Tangent Line VC

Partner Zarządzający w Tangent Line VC, funduszu wspierającym aktywność inwestycyjną polskich przedsiębiorców. Akcjonariusz, Członek Zarządu spółek i Rad Nadzorczych specjalizujących się w rozwijaniu innowacyjnych technologii na polskim rynku. Posiada ponad 25-letnie doświadczenie zawodowe na kluczowych stanowiskach – zdobyte m.in. w jednej z największej korporacji – Mars Polska. Mentor i Juror w kluczowych akceleratorach w Polsce jak między innymi InCredibles, EIT Food, Innovations Hub, StartSmart CEE, Youth Business Poland. Master & Team Coach EMMC & ICF, Master of Cognitive Science. Mentor, Trenerka w zakresie: komunikacji , kognitywistyki, rozwoju osobistego jako skutecznego narzędzia do osobistego sukcesu, ekspert w budowaniu efektywnych i skutecznych zespołów

Michał Pukacz

Mentor i ekspert w dziedzinie AI oraz Startupów, mam na swoim koncie udział w różnorodnych wydarzeniach. Moja pasja koncentruje się na nowych technologiach, szczególnie interesuje mnie branża AI oraz Internetu Rzeczy. Współtwórca Lubelskiej Akademii IT, której głównym celem jest edukacja i promocja rozwoju kompetencji technologicznych oraz świadomości o możliwościach związanych z branżą IT. Na co dzień współpracuję z funduszami inwestycyjnymi i zarządzam spółką ADIZZI, która jest liderem w opracowywaniu innowacyjnych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Nasze rozwiązania przyczyniają się do zwiększenia efektywności, skuteczności i transformacji biznesowej. Od 2023 roku pełnię funkcję asystenta w Katedrze Polityki Gospodarczej i Bankowości na Katolicki Uniwersytecie Lubelskim, gdzie poza działalnością dydaktyczną jestem twórcą Laboratorium Innowacji KUL. Laboratorium to dynamiczne centrum dedykowane studentom, pracownikom naukowym i kadrze uczelni, które doskonali umiejętności w obszarach kluczowych dla dzisiejszej gospodarki opartej na wiedzy oraz integruje naukę z biznesem, inspirując środowisko do działania. Od kwietnia 2024 roku do chwili obecnej, pełnię funkcję eksperta dziedzinowego w zakresie sztucznej inteligencji w ramach Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A. oraz Re_d Rethink Digital Hub. Gdzie jako ekspert w obszarze sztucznej inteligencji, wspiera firmy w wykorzystaniu zaawansowanych technologii AI w celu optymalizacji procesów biznesowych, analizy danych oraz dostosowania się ich do zmieniających się trendów rynkowych.

Olgierd Cygan

Entuzjasta świata cyfrowego, przedsiębiorca i edukator branżowy.

Od przeszło 25 lat zajmuję się światem digital. Głównie jego stroną reklamową, ale także procesami transformacji cyfrowej.

Pierwszą agencję digital założyłem w 1999 roku. W latach 2005-2009 byliśmy częścią grupy EURO RSCG w Polsce. W 2015 moja firma została przejęta przez Deloitte i na jej bazie powstał Deloitte Digital Central Europe, którym zarządzałem do 2019 roku.

Obecnie kieruję Future.Company (doradztwo w transformacji cyfrowej) oraz SMART EN-GINE (produkcja cyfrowych treści na dużą skalę).

Od 2011 roku prowadzę także Filmteractive Festival – unikalne na skalę europejską, co-roczne wydarzenie poświęcone cyfrowemu rozwojowi sektorów kreatywnych oraz zajmu-jące się networkingiem biznesowym tychże.

Otrzymałem tytuł Człowieka Roku od IAB Polska. Z kolei redakcja Media i Marketing Pol-ska wyróżniła mój wkład w rozwój branży tytułem “Edukatora branżowego”.

Aby się dowiedzieć więcej o moich wcześniejszych doświadczeniach odwiedź -> https://www.linkedin.com/in/olgierdcygan/

Bogusław Gnat

LUCA Logistic Solutions

Prezes LUCA Logistic Solutions. Absolwent Politechniki Wrocławskiej i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Od 1990 dyrektor techniczny Radio Opole, od dyrektor techniczny 1999 Radio ZET i grupy Eurozet. Prezes Stowarzyszenia Logistyków Polskich. Specjalista w optymalizacji procesów kompletacji (Pick-by-Point®, Pick-Radar®, Pick-by-ePaper®, Pick-by-Frame® i  Pick-by-Watch®, Pick-by-Scan, Pick-by-Light, Pick-by-Voice, Pick-by-Weight, Pick-by-Vision), sortowania, towarowania – eKanban, lokalizacji eLocation® (RTLS, beacon, RFID) i kontroli jakości.

Jakub Musiałek

Pixel Technology

Odpowiada za wizję rozwoju i strategię Pixel Technology Sp. z o.o. Od ponad 25 lat związany zawodowo z obszarem IT, w tym od ponad 15 lat z sektorem informatyki dla sektora zdrowia. Członek Zarządu Pixel Technology sp. z o.o., oferującej systemy IT dla placówek medycznych, rozwiązania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w medycynie oraz automatyzacji aptek szpitalnych.

Zdobył bogate doświadczenie jako:

  • Ekspert radiologii w dziedzinie informatyki i rozpoznawania obrazów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji;
  • Ekspert ds. cyberbezpieczeństwa placówek medycznych;
  • Kreator i animator sceny startupowej;
  • Konstruktor urządzeń medycznych;
  • Ekspert Big Data w medycynie;
  • Ekspert w zakresie projektów badawczo-rozwojowych medtech.

Interesuje się innowacyjnymi technologiami medycznymi i cyfrową transformacją placówek medycznych. W swoich działaniach dąży do poprawy jakości i skuteczności leczenia pacjentów oraz pracy personelu medycznego. 

Adam Szummer

Digica

Adam Szummer ma już 10-letnie doświadczenie informatyczne. Dokonał projektów w więcej niż 20 krajach. Pracował w startupach jak i również korporacjach z dziedzin takich jak: Finanse, Ubezpieczenia, Marketing i Informatyka. Natomiast teraz jako Lead Data Scentist w firmie Digica zapewnia najnowocześniejsze systemy widzenia komputerowego i wdrożenia AI. Zebrane przez niego doświadczenie pokazuje techniczne jak i biznesowe zrozumienie wpływu AI.

Krystyna Jarek

Booster of Innovation

Ekspertka od strategii innowacji oraz innowacji AI. Założycielka Booster of Innovation, firmy doradczej z obszaru innowacji, Sztucznej Inteligencji, rozwoju kompetencji przyszłości. Firma Booster of Innovation od 2019 roku realizuje projekty z obszaru innowacji dla firm takich jak Motorola Solutions, ING Bank, BNP Paribas, Bank Gospodarstwa Krajowego BGK, Tauron Polska Energia, Polpharma, Orange Polska czy Lotte Wedel. Od 2024 roku Booster of Innovation jest partnerem Polskiego Funduszu Rozwoju PFR i dostarcza program szkoleniowy Sztuczna Inteligencja dla Liderów. Autorka publikacji naukowych z obszaru AI, w tym wysoko cytowanego globalnie artykułu Marketing and Artificial Intelligence. W 2025 roku ukaże się jej rozdział “New Product Development Enriched with AI” w książce Advanced Marketing with AI wydanej przez amerykańskie wydawnictwo akademickie Routledge.

Grzegorz Maciaszek

Menedżer z 20 letnim doświadczeniem na stanowiskach kierowniczych w firmach polskich i międzynarodowych. W swojej pracy skupia się na praktycznej stronie wdrażania innowacji i rozwoju innowacyjności w organizacjach. Jest autorem pierwszego podręcznika wprowadzającego do metody tworzenia innowacyjnych produktów i usług La Salle Matrix Thinking. Prowadzi projekty akceleracji, komercjalizowania i rozwoju startupów w ramach akceleratora Industry Lab i Mazovian Startup. Jest także menedżerem inwestycyjnym w funduszu VC Space Bridge Fund.
Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń, warsztatów i konsultacji dla startupów w obszarze wdrażania innowacji na rynek, pozyskiwania kapitału zalążkowego, przygotowania prezentacji typu pitch deck i investor deck oraz metod: La Salle Matrix Thinking i Design Thinking, Business Model Canvas, Lean Start-up i SCRUM.

Michał Kanownik

Związek Cyfrowa Polska

Prezes Zarządu Związku Cyfrowa Polska działającego na rynku już 19 lat. Związany z Digital Europe, organizacją zrzeszającą największe w Europie stowarzyszenia sektora ICT, w której trzykrotnie sprawował funkcję Członka Zarządu. Członek Rady ds. Cyfryzacji przy Ministrze Cyfryzacji. Inicjator i lider koalicji branży cyfrowej z Europy Środkowo-Wschodniej – CEE Digital Coalition.

Grzegorz Napieralski

Poseł na Sejm RP

Wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii, szef podkomisji stałej ds. sztucznej inteligencji i przejrzystości algorytmów.

Piotr Kruszyński

Founder Feyenally

Doświadczony lider i przedsiębiorca z ponad 15-letnim doświadczeniem w konsultingu finansowym, zarządzaniu oraz ekosystemie startupów. Były CEO PizzaPortal.pl, gdzie przeprowadził firmę przez akwizycję przez Glovo za 35 mln EUR, obecnie współzałożyciel Feyenally – startupu specjalizującego się w innowacyjnych rozwiązaniach cyfrowych w diagnostyce okulistycznej. Jego doświadczenie, połączone z analitycznym podejściem i szeroką perspektywą, pozwala mu skutecznie wprowadzać innowacje i rozwijać zespoły w wymagających warunkach rynkowych.

Maria Andrzejewska

Dyrektorka generalna UNEP/GRID-Warszawa, wiceprezes Narodowej Fundacji Ochrony Środowiska. Ekspertka United Nations Environment Programme (UNEP) oraz EU w zakresie analizy środowiskowych. Zaangażowana w prace przy raporcie UNEP Global Environment Outlook 6, za które została wyróżniona 2020 Prose Awards (Association of American Publishers Awards for Professional and Scholarly Excellence) w kategorii nauk o środowisku. Członkini Rady Metropolitarnej (od 2023r). Ekspertka Krajowej Izby Gospodarczej.

Inicjatorka Partnerstwa na rzecz realizacji środowiskowego wymiaru SDG „Razem dla środowiska” (2016), współtwórczyni Programu Climate Leadership.

Nagrody i wyróżnienia:

Trzykrotnie wyróżniona nagrodą Ministra Środowiska za szczególne osiągnięcia naukowo-badawcze w zakresie ochrony, kształtowania i użytkowania środowiska i jego zasobów.

Liderka Zrównoważonego Rozwoju – FORBES Women Polska (2021).

Nagrodzona Zielonym Orłem RZECZPOSPOLITEJ – wyróżnienie w kategorii TYTANKA (2021).

Odpowiedzialne zaangażowanie – nagroda wspólnie z Prof. Bolesławem Rokiem, FORBES (2022)

Magdalena Ciesielska

TME

Kierownik Działu AIWA (Artificial Intelligence and Work Automation) w Transfer Multisort Elektronik Sp. z o.o. Specjalistka z obszaru innowacyjnych projektów technologicznych związanych z nowoczesnymi Centrami Logistycznymi TME, które stają się wzorem dla innych centrów tego typu w Europie. Wcześniej Pełnomocnik Zarządu ds. Walidacji Wdrożeń oraz Koordynator Robotyki Przemysłowej. Z wykształcenia prawnik i ekonomistka. Ukończyła studia I stopnia na Wydziale Zarządzania UŁ, II stopnia na Wydziale Ekonomii UŁ, studia podyplomowe na Politechnice Poznańskiej oraz jednolite studia magisterskie na Wydziale Prawa i Administracji UŁ, gdzie główny obszar badań i pracy dyplomowej koncentrował się na Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1230 w sprawie maszyn oraz Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającym zharmonizowane przepisy dotyczące sztucznej inteligencji (AI Act). Wiedza prawnicza w obszarze prawa technologicznego, bezpieczeństwa i etyki sztucznej inteligencji połączona z doświadczeniem przy wdrażaniu innowacyjnych projektów w TME. Prywatnie astrolog, od ponad 15 lat zgłębia tę dziedzinę, prowadząc badania i analizy. Jest także przewodniczką i organizatorką warsztatów rozwojowych dla kobiet z elementami pracy z energią. Ta wyjątkowa kombinacja czyni ją prawdziwym człowiekiem renesansu, który łączy technologie, prawo i metafizykę w unikalny sposób.

Robert Fintak

Terra Hexen
Współzałożyciel Hutchinson Institute i ILS Lions Group.

Przedsiębiorca, innowator i promotor nowoczesnych technologii. Jako gorący orędownik nurtów proludzkich wdrażał turkusową kulturę w organizacjach, zanim te doczekały się oficjalnej nazwy. Absolwent studiów MBA na Akademii Koźmińskiego, Europejskiej Akademii Dyplomacji oraz doktorant na Wydziale Zarządzania Politechniki Łódzkiej. W 2014 roku otrzymał tytuł Absolwenta VIP Uniwersytetu Łódzkiego. Obecnie jest prezesem Polskiej Izby Systemów Bezzałogowych. Rotarianin i społecznik.

Paweł Kania

Orange Polska

Manager z ponad 10-letnim doświadczeniem w sprzedaży i rozwoju biznesu w krajach Europy Środkowo – Wschodniej, które zdobywał w obszarze elektroniki konsumenckiej i nowych technologii (w tym IT&Telco, FinTech). Obecnie w Orange Polska uczestniczy w strategicznym projekcie budowania rynku Internetu Rzeczy dla przemysłu (IIoT) dla Przemysłu 4.0 oraz współpracy międzynarodowej w Grupie Orange. 

Wojciech Konecki

APPLiA Polska

Przez 20 lat pracował w branży producentów AGD na szczeblach managerskich i dyrektorskich. Od 2004 roku prowadzi związek pracodawców, producentów AGD, APPLiA Polska (d.CECED), który zajmuje się m.in. reprezentacją przemysłu wobec administracji państwowej, parlamentu i mediów, a także badaniem rynku oraz analizami ekonomicznymi.

W sferze samorządu gospodarczego, od 2005 roku był radcą, członkiem władz i wice przewodniczącym Rady oraz od 2017 roku wiceprezesem Krajowej Izby Gospodarczej KIG. Przez całą kadencję był członkiem Board of Officers europejskiej organizacji normalizacyjnej CENELEC , a obecnie jest przewodniczącym Komitetu ds. sprzętu elektrycznego powszechnego użytku Polskiego Komitetu Normalizacyjnego PKN. Jest także członkiem grupy eksperckiej KIS-GOZ (Krajowe Inteligentne Specjalizacje) przy MRiT oraz przewodniczącym międzynarodowej Rady Nadzorczej spółki akcyjnej organizacji odzysku ElektroEko SA.

W swoich publikacjach specjalizuje się głównie w tematyce efektywności energetycznej, elektrorecyklingu, GOZ, ROP, trendów rynkowych i branży producentów elektroniki.

Piotr Wiśniewski

DBR77

Doktor nauk o zarządzaniu, menedżer z wieloletnim doświadczeniem, autor, speaker, konsultant. Absolwent Harvard Business School.  Dyrektor z ponad 10-letnim doświadczeniem w zarządzaniu międzynarodowymi przedsiębiorstwami produkcyjnymi (w tym Maflow), członek wielu rad nadzorczych, od 2016 r. rozwija grupę Spółek DB77. Twórca modelu zarządzania Hyperreality i metodologii oceny poziomu transformacji cyfrowej przedsiębiorstw DRD. Założyciel pierwszej na świecie Platformy, której celem jest wspieranie robotyzacji oraz automatyzacja produkcji w przedsiębiorstwach produkcyjnych oraz umożliwiającej wykonanie efektywnej digitalizacji procesów produkcyjnych i logistycznych, pod względem technologicznym i finansowym. Z pasją uczy rynek w zakresie najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie robotyzacji, big data oraz sztucznej inteligencji. Autor książki “Digital Pathfinder”, opublikowanej w 2024 roku, która omawia wnikliwie i całościowo temat transformacji digitalnej firm.

Arnold Wierzejski

cthings

Założyciel i dyrektor generalny CTHINGS.CO. Napędza zrównoważone innowacje. Pasjonuje się tworzeniem najnowocześniejszych technologii, które mają znaczenie i rozwiązują rzeczywiste problemy. Ma cierpliwość i dużo motywacji do rozwiązywania złożonych wyzwań. Posiada bogate doświadczenie w zakresie produktów, usług i rozwoju biznesu w dziedzinie IoT i telekomunikacji, które zdobył pracując z liderami rynku, takimi jak Nokia, Deutsche Telekom i Samsung. Ukończył Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej, a także Zarządzanie Produktami i Usługami w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Ewa Kraińska

When u Buy

Ekspert ds. ecommerce i usług finansowych, z kilkunastoletnim doświadczeniem w bankowości i Marketplace’ach na rynku zakupów online w Polsce. Współtwórca Allegro Pay Business i Merchant Financing na Allegro. Wielokrotnie nagradzana za innowacyjne produkty i nowatorskie wykorzystanie danych w procesach kredytowych przez lokalne i międzynarodowe Instytucje. Twórca i Prezes pierwszego na świecie rozwiązania, integrującego informacje o rozproszonych zakupach internetowych i zwrotach- When U Buy, które zostało docenione i zdobyło główne nagrody w takich konkursach jak: Start up powered by Invest in Łódź, SAR w kategorii Innowacja Roku czy nominacja w konkursie Invest Cuffs w kategorii “Start up roku 2023”. 

Maciej Grzelązka

Wielton

Od ponad 25 lat związany z produkcją w branżach FMCG i Automoive.

Swoje doświadczanie budował w międzynarodowych koncernach takich jak ABB, GE, Hutchinson zaczynając od najniższych szczebli zarządzania. Posiada doświadczenie w uruchamianiu nowych projektów, transferach procesów produkcyjnych oraz przewodzeniu projektom zmiany i restrukturyzacji.

Od czterech lat związany z Wielton S.A. jako dyrektor operacyjny i  członek zarządu odpowiadający za  bezpieczeństwo, logistykę, produkcję, proces i technologię, utrzymanie ruchu, jakość, optymalizacji oraz inwestycji.

Patrycja Sass-Staniszewska

Prezes Zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Izby), której misją jest rozwój polskiej branży gospodarki cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne, reprezentację wspólnych interesów na arenie krajowej oraz międzynarodowej. Członek Board of Directors Ecommerce Europe, w której e-Izba jest zrzeszona. Członek Rady ds. Cyfryzacji V kadencji przy Ministerstwie Cyfryzacji,  Członek Koalicji na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności. Z e-Izbą związana od początku jej działania. Odpowiedzialna za rozwój strategiczny Izby w zakresie e-commerce, cyfryzacji finansów, polskiej medycyny. Z branżą interaktywną związana od prawie 20 lat. Nagrodzona w 2022 roku w konkursie TOP Woman za zasługi dla rozwoju i promocji polskiego e-commerce oraz w 2023 znalazła się w rankingu TOP 25 najbardziej wpływowych kobiet w handlu i FMCG. Wcześniej pracowała w IAB Polska, gdzie tworzyła organizację marketingu online od podstaw oraz w Eniro Polska (Panorama Firm), pełniąc funkcję rzecznika prasowego. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Szczęśliwa żona i mama cudownej Leny.

Tomasz Snażyk

CEO, STARTUP POLAND

Jeden z partnerów i założycieli SKM Legal, kancelarii pracującej przy największych transakcjach i rundach inwestycyjnych w startupy w regionie CEE. Zasiada m.in. w radzie nadzorczej funduszu SMOK. Współinicjator i współzałożyciel Fundacji Startup Poland, założonej w 2013 roku. Ma za sobą kilkanaście lat kariery prawniczej i kilkadziesiąt przeprowadzonych transakcji. Specjalizuje się w doradztwie inwestycyjnym dla inwestorów krajowych i zagranicznych, blisko współpracując z kluczowymi postaciami polskiego ekosystemu innowacji.

dr hab. Dariusz Szostek, prof. UŚ.

Uniwersytet Śląski

Dr hab. Prof. UŚ Dyrektor Centrum Cyber Science (wspólna jednostka UŚ, PŚ, UE w Katowicach, NASK i EMAG Łukasiewicza), specjalista prawa nowych technologii. W latach 2020-24 ekspert w Obserwatorium AI Parlamentu Europejskiego, CEO Szostek_Digital. Autor szeregu publikacji w zakresie prawa nowych technologii, w tym Blockchain and Law, Legal Tech (wyd. NOMOS) 

Jakub Mikołajczyk

InPost
Kierownik Oddziału Inpost w Oddziale Łódź 2

 – swoją karierę zawodową w branży TSL rozpoczął w strukturach sprzedaży Raben w 2006 roku, później w strukturach centralnych wdrażając największe projekty logistyczne w Polsce i w Europie, dochodząc do stanowiska Dyrektora Operacyjnego Regionu. W latach 2018-2023 w Rohlig Suus zarządzał kilkoma lokalizacjami w Łodzi, zajmując się logistyką kontraktową, transportem krajowym, międzynarodowym, a także agencją celną. Swoją pasję realizował także w tym czasie sprawując rolę Przewodniczącego Rady łódzkiego klastra logistycznego LODZistics, wspierając inicjatywy lokalne, a także promując region podczas konferencji czy kongresów branżowych. Prywatnie wieloletni zawodnik w amatorskiej lidze siatkowej w Łodzi.

dr Norbert Krygier

Intelo

CTO, INTELO Sp. z o. o.. Ukończył studia magisterskie na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego oraz studia doktoranckie na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie w 2001 r. uzyskał tytuł doktora nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu.

Od 2001 do 2013 roku prowadził działalność naukowo-dydaktyczną na stanowisku adiunkta w Zakładzie Sztucznej Inteligencji i Narzędzi Informatyki w Katedrze Informatyki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, koncentrując swój obszar badawczy na wszechstronnym zastosowaniu Technologii Informacyjnych w organizacjach, a w szczególności na tworzeniu
i wykorzystywaniu inteligentnych systemów informatycznych w procesie wspomagania zarządzania.

Po odbyciu w 2003 roku stażu w instytucie IC2 (University of Texas at Austin, USA) prowadził wykłady z projektowania i wdrażanie innowacji lub przedsięwzięcia technologicznego w ramach polsko-amerykańskich studiów (Master of Science in Science and Technology Commercialization – MSSTC) realizowanych przez Centrum Transferu Technologii UŁ.

Od 2013 roku realizował szereg innowacyjnych projektów informatycznych zarówno dla podmiotów komercyjnych jak i jednostek samorządu terytorialnego

Bolesław Breczko

Gazeta Wyborcza

Bolesław Breczko jest dziennikarzem technologicznym związanym z Gazetą Wyborczą, gdzie zajmuje się tematyką nowych technologii . Jego zainteresowania zawodowe skupiają się na sztucznej inteligencji, innowacjach, mediach społecznościowych oraz ich wpływie na społeczeństwo, gospodarkę i kulturę. W swoich tekstach stara się tłumaczyć skomplikowane zagadnienia technologiczne w przystępny sposób, łącząc wiedzę techniczną z refleksją nad przyszłością. Jako pasjonat cyfrowej transformacji, regularnie śledzi najnowsze trendy i przeprowadza wywiady z ekspertami z branży, aby dostarczyć czytelnikom rzetelnych i aktualnych informacji.

dr hab. Dariusz Trzmielak

ICZMP

Dr hab. Dariusz M. Trzmielak prof. uczelni od 2020 roku pracownik Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi, gdzie pełni obecnie funkcję zastępcy dyrektora Instytutu CZMP ds. naukowych. Jest ekspertem z zakresu zarządzania wiedzą, transferu własności intelektualnej z ośrodków naukowych i badawczych do przedsiębiorstw. Doświadczonym naukowcem w naukach o zarządzaniu i jakości. Dr hab.  Dariusz Trzmielak pracował w latach 2004-2007 w Amerykańsko-Polski Program Offsetowy Uniwersytet Teksański- Uniwersytet Łódzki, jako Dyrektor Centrum Innowacji. W latach 2010-2014 pełnił funkcję członka komitetu inwestycyjnego Funduszu StartMoney. Kierował również, jako wiceprezes zarządu, Centrum Innowacji – Akcelerator Technologii Fundacja UŁ. Swoją wiedzę i doświadczenie wykorzystywał również  w zarządzaniu Centrum Transferu Technologii UŁ. W działalności międzynarodowej jest członkiem Fellows Network Uniwersytetu Teksańskiego w Austin. Zasiadał w radzie fundacji Akceleratora Technologii Fundacji UŁ i radzie nadzorczej firmy biotechnologicznej GeneaMed sp. z o.o. Przez 9 lat był członkiem zarządu (Wiceprezesem i Skarbnikiem) Stowarzyszenia Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce i członkiem rady naukowej Centrum Badań i Innowacji Proakademia. Ekspert i koordynator  części projektu dotyczącej systemu wdrażania polityki regionalnej na Ukrainie i współautor „Rekomendacji usprawnień systemu programowania i realizacji polityki rozwoju i polityki regionalnej w kontekście przemian społeczno-gospodarczych i ustrojowych na Ukrainie” w ramach programu Ministra Rozwoju Polish Aid. (2017).

Jacek Łęgiewicz

Samsung

Jacek Łęgiewicz jest dyrektorem ds. korporacyjnych w Samsung Electronics Polska. Kieruje działaniami Public Affairs firmy i koordynuje obszary PR, ESG, CSR, a także programy funduszy unijnych w Polsce. Jest autorem programu PPP PWCyber, który łączy kilkadziesiąt podmiotów publicznych i prywatnych, tworząc wspólnie ekosystem cyberbezpieczeństwa w Polsce. Jacek Łęgiewicz pełni również funkcję wiceprezesa Związku Cyfrowa Polska.

Kamil Gancarz

Founder Bitfold

Polski finansista, przedsiębiorca, wynalazca, makroinwestor, Prezes Zarządu szwjacarsko-polskiego start-upu technologicznego BITFOLD AG oraz aktywny trener dla wielotysięcznej społeczności polskich inwestorów, Analityk i założyciel platformy edukacyjnej dla inwestorów Gancarz Research, ekspert i promotor branży Blockchain w zakresie technologii oraz inwestycji w tym obszarze, a także członek Mensa Polska, prelegent wielu konferencji ekonomiczno-biznesowych

Zbigniew Nowicki

Bluerank

Jestem doświadczonym menedżerem w obszarze e-commerce, rozwiązań cyfrowych i Customer Experience, zawsze skupionym i zorientowanym na wyniki biznesowe. Wierzę w synergię działań online i offline z wymagającym podejściem do obu z nich. Pracuję z rozwiązaniami cyfrowymi od ponad 25 lat. Jestem partnerem i współwłaścicielem bluerank.com – agencji cyfrowej i Full Stack Experts – agencji odsprzedaży i doradztwa rozwiązań MarTech, założycielem opiniac.com – platformy Customer Experience Management. Profesjonalista i zorientowany na wyniki z wybitnymi umiejętnościami komunikacji, organizacji i zarządzania relacjami. Duże doświadczenie w zarządzaniu personelem ze sprawdzoną zdolnością do obsługi i delegowania wielu projektów i zadań. Zrozumienie internacjonalizacji biznesu, negocjacji umów i rozwoju różnorodności dostawców. Doświadczenie w przeprowadzaniu badań due diligence dla firm. Biegła znajomość strategii cyfrowej, e-commerce, Customer Experience, wyszukiwania, mediów społecznościowych, urządzeń mobilnych.

Monika Maciejewska

MakoLab

Jako Business Developer w MakoLabie opracowuje i wdraża strategiczne działania sprzedażowe. Blisko współpracuje z zespołami R&D, jest zaangażowana w innowacyjne projekty AI zarówno w strukturach firmy jak i w pracy z klientami. Współtworzyła i przeprowadzała międzynarodowe transformacje digitalowe jako komercyjne wsparcie wdrożeniowe. Koreanistka, inicjowała i realizowała strategie sprzedażowe na rynkach dalekowschodnich. Entuzjastka nauk o poznaniu, po godzinach uczy się w szkole medycznej, gdzie próbuje połączyć terapię zajęciową z technologią AI. Koncentruje się na pracy z pacjentami z podwójną diagnozą. Rozpoczyna działalność naukową i ubiega się o grant w dziedzinie kognitywistyki, planuje doktorat wdrożeniowy.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Używamy ich, aby stworzyć bardziej osobiste doświadczenie. Jeśli jednak nie czujesz się z tym dobrze, możesz zmienić sposób działania plików cookie w ustawieniach przeglądarki.